19 August 2011

Fred'sLife : 10 days to 21 ...! 10 MOST WANTED PRESENTS!

10 MOST WANTED PRESENTS ON MY 21ST BIRTHDAY!
[dapat tak dapat, itu belakang cerita, kalau dapat alhamdulillah]

1. PHILIP ALARM CLOCK RADIO


Bila aku fikir-fikir apa yang aku nak hari jadi aku kali ni, terus aku terfikir Jam Loceng Ber-Radio ni dulu. Kenapa aku nak sangat benda ni sebab aku boleh dengar radio lepastu radio aku tak der lah besar sangat. Memang la handphone sekarang ni banyak ada radio, even boleh dengar radio dekat internet lagi kan? Tapi aku percaya yang sesuatu barangan tu dicipta atas kemampuannya yang tersendiri, jadi dah nama dia pun Alarm Clock Radio, memang sah-sah la kemampuan dia untuk menggerakkan fungsi jam, jam loceng dan radio. Jangan nak cari buat video calling kat sini sudah ...


2. GARMIN ON THE ROAD NAVIGATOR
Aku suka berjalan, bawak kereta. Kalau ada benda ni senang banyak la wea.Handphone aku pun ada GPS sistem, tapi atas alasan yang sama, aku suka certain barang yang mempunyai capability tersendiri ni untuk berfungsi mengikut kemampuan tersendiri. Memang la benda ni bukannya boleh percaya sangat kan, tapi sekurang-kurangnya, dengan adanya kehadiran GPS Navigator ni, aku rasa kalau bawa kereta tambah-tambah kawasan Kuala Lumpur yang setahun sekali baru nak masuk tu lebih mudah lah, tak payah nak tercangak-cangak tengok sign board sangat kan? Kalau guna handphone ni, dengan nak kena cas lagi, nanti nak call / sms la, mana satu nak buat kan? Jadi biar asing-asing. Senang. Hidup pun penuh bergadget.



3. BELKIN TUNEBASE FM WITH CLEARANCE

Dah nama pun suka berjalan kot, kalau kita bawa kereta daripada Utara nak masuk ke Selatan, jenuh tangan ni nak kena tekan-tekan punat radio nak kena cari stesen-stesen yang hilang. Dah masuk certain kawasan, channel yang dok dengaq tadi tu jadi stesen radio tamil,dah tu kena la tukar kan? Daripada main nak tukar-tukar, dalam iPod aku ada berpuluh ribu lagu feveret aku, jadi kalau dah kata feveret tu, jaranga-jarang la sikit kan nak tukar-tukar channel tu. Jadi benda ni membantu aku untuk memudahkan aku dengar lagu dalam iPod aku sepanjang perjalanan yang jauh. [Dari Kulimfornia nak balik USM pun nak kena dengar lagu jugak wea, tambah-tambah dekat nak raya ni, stesen radio asyik pasang lagu raya ja...]

4. FUJIFILM FINRPIX


Ok! Gadget ni aku rasa paling COOL! Shockproof! Waterproof! Nak kata apa lagi? Design dia pun memang nampak tough siap ada GPS Sistem untuk save location kita amik gambar kat mana-mana. Cool gila!



5.  APPLE IPHONE 4

Sekarang ni aku guna Blackberry Curve 3G dan jugak Huawei 845
Satu pakai OS Blackberry, satu lagi Android, jadi tangan ni nak pulak merasa guna iOS kan, tapi aku rasa macam sama ja iPod dengan iPhone, tapi tak apa lah, masukkan sajalah dalam wishlist, dapat tak dapat tak berapa nak kisah la.


BlackBerry Curve 3G

Huawei 845
6. G-SHOCK WRIST WATCH


Masa zaman sekolah menengah dulu, aku ada punyalah banyak jam, macam-macam patern, tapi sehingga akhir tahun lepas aku cuma ada 2 jam saja, 1 Bonia (hadiah hari jadi daripada Ibu), 1 Esprit (anugerah Kepimpinan dari Sultan Kedah masa aku sekolah menengah). Tapi 2 2 jam ni nak tukar tali dia saja kos dah sama macam beli jam baru. So dah dekat setahun jugak la aku tak pakai jam,haritu ada lah plan nak beli jam,tapi tak cukup ketaq kepala, so tak beli la. Aku suka jam yang design sama ada semak gila macam kat atas tu ataupun jenis descent gila, kosong. Pastu aku tak berapa nak minat jam analog.


7.  BEG SANDANG BEVERLY HILLS POLO CLUB


Beg patern macam ni boleh sumbat segala handphone, iPod, wallet, charger, pen, kertas studio semua. Boleh bawak pi kelas hari-hari


8.  CLARKS CASUAL SHOES

Masuk Clarks dengan member aku haritu, kasut ni terus mendapat tempat kat hati aku =p. Boleh pakai pergi kelas dengan jenjalan. Yang bestnya, harga dia sepasang RM300++, smart! Kalau ada sapa-sapa nak bagi, aku pakai saiz 7. =)


9. KISTINA EAU DE TOILETTE

Aku dah pusing satu Jusco cari perfume yang sesuai dengan hidung aku. Setengah hari pusing Jusco, semua perfume aku reject sebab, lepas bau aku gatal hidung kecuali EDT dari BodyShop ni. 



10. CINCIN

Sapa lah nak bagi dekat aku cincin kan? Tapi ada la sorang kawan perempuan aku cakap 'Men shouldnt wear any accessories accept watch!", tapi cincing extra la..please, kalau nak beli cincing, aku nak yang batu dia kecikkkk ja ... macam kat atas tu r ...=p

No comments :

Post a Comment