23 January 2013

Fred'sLife : Pandu Kereta Terpedap-Pedap!

Since dulu lagi aku cukup berharap yang aku tak dapatlah belajar mahupun kerja di kawasan Kuala Lumpur mahupun kawasan sekitarnya - Selangor lah Lembah Klang bagai semua ni... Sebabnya, aku tak suka drive kereta dalam KESESAKAN LALU LINTAS!!!

Tetapi, nampaknya rezeki aku since dah tamat belajar rupanya dekat sini. Actually, dulu masa aku apply kerja, aku berharap sangat-sangat aku akan ditempatkan ke Johor ka Sabah Sarawak ka mana ka, janji bukan Kolompo ... =( Bukan apa, sebab aku tahu, jalan dekat Kolompo ni sangatlah ahzab syaitonirojim ... Tara aku dok datang Kolompo kadang-kadang jalan-jalan dekat sini pun aku rasa dah bebal, itu tara aku duduk sebelah, bukannya drive inikan pula yang drive dalam kawasan sini, memang tidaklah ... Aku tahu, sekarang ni pergilah mana-mana pun sesak, sebab banyak kereta dah sekarang ni. tapi kalau nak compare dengan kesesakan dekat sini, lagi lah meluat. Maybe ada setengah orang cakap, nanti dah biasa kira ok lah. Memang, sekarang dah terbiasa dah, kadang-kadang duduk dalam kereta sementara nak tunggu kereta bergerak tu aku tak tahu nak buat apa, ada sekali tu aku beli kuih popia, sambil drive sambil makan, baru enjoy (ha cepat sikit badan aku naik!!!)



Tempat kerja aku dekat Jalan Khidmat Usaha, dekat Jakan Duta ... so aku ada dua pilihan untuk pergi kerja dari rumah aku yang terletak dekat Pelangi Damansara Condo, which is guna Lebuhraya Damansara-Puchong lepastu masuk ke Sprint ataupun aku guna saja terus Sprint ikot terowong dekat Mont Kiara tu ...



Terlepas simpang nak masuk Sprint, kena masuk ke laluan Federal  kejap,  tapi sementara nak susur keluar ke arah Bukit Damansara, ni lah azab dia =(

Nilah kesannya, balik kerja guna LDP



No comments :

Post a Comment