20 December 2010

Fred'sJourney: Sunway City - Lost World Of Tambun


Perjalanan yang mengmbil masa kurang dari 2 jam membawa kami ke destinasi pilihan iaitu Lost World of Tambun. Kalau mengikut kepada Google Maps perjalanan dari Pulau Pinang mengambil masa selama 1 jam 40 minit dengan menggunakan Lebuhraya Utara Selatan.


Kos perjalanan dengan menggunakan 2 jenis kenderaan kali ini iaitu BMW M3 dan juga Naza Rondo masing-masing berkapasiti 2000cc menelan kos minyak pergi dan balik lebih dari RM100. (Dari Pulau Pinang ke Lost World Of Tambun ke Kuala Sepetang dan pulang ke Pulau Pinang)



Kos di Lost World of Tambun
Entrance Fees  :  RM38
Locker             :  RM10
Tube                :  RM22 (RM10 dikembalikan)

Setelah selesai meletihkan diri di Lost World of Tambun, kelapan-lapan ahli jemaah check in di Grand View Hotel, Ipoh, kos bagi 1 malam penginapan RM189 sebilik. Bilik yang disediakan kemudahan katil queen saiz 2 biji, bilik mandi lengkap dengan sistem air panas, dan juga set TV lengkap dengan Astro.


Destinasi menarik yang seterusnya membawa kami terus ke Kuala Sepetang dengan menu Mee Udang SuperSpecial oleh Salleh Stall Mee Udang Port Weld!







6 comments :

  1. aku nak suggest something..Try cari nasi lemuni weyh..

    ReplyDelete
  2. owh ...
    terima kasih atas cadangan yang diberikan ...
    i'm looking forward for it gak
    aku dah ada tempat nak p review tu tapi xsempat nak p lagi ...

    ReplyDelete
  3. try cari kat taman tok saa'don..then wat review pasal tu ok..

    ReplyDelete
  4. mmg nasi lemuni tun sardon termpemes kat area2 sini,mmg masuk dalam wishlist aku
    kat sardon tu kalau nak yang spesel is nasi lemuni ngan serabai r, tp kebanyakan menu yang aku amik kalau p situ is serabai r

    insyallah, nnt bila ada kesempatan aku memang akan buat
    tp tempat tu mcm dah terlalu common...

    ReplyDelete
  5. satu lagi ada orang cakap,cari kat area2 stadium..tapi aku tak sure la area mana..

    owh..serabai..tau2..kat balik pulau ada orang pandai buat serabai cicah kuah durian..perghh.

    lagi sekali aku tak tau lokasi sebenar dia..haha..

    ReplyDelete
  6. kat area2 stadium hang p malam, mesti terangkat!
    =)
    aku dah janji ngan ciq, tunggu bukak sem nak bawak dia p situ ...
    dah lama dah dok berjanji tp x p p
    so nnt aku p, aku review punyalah!

    ReplyDelete