21 January 2011

Fred'sLife: Pak Guard USM Mengamok!

Kena clamp lah pulok~
Statistik penggunaan kenderaan dalam kawasan USM sendiri mencatatkan peningkatan yang melonjak tinggi semester demi semester. Rata-rata menunjukkan bahawa penggunaan kenderaan sama ada dua roda mahupun empat roda semakin meningkat dek kerana keperluan dalam melaksankan tugasan yang diberikan. Memang benar, generasi dahulu hanya kebanyakan menaiki motosikal dan memilih untuk menggunakan perkhidmatan awam sebagai pengangkutan mereka, kini penggunaan
kereta dilihat semakin relevan bagi mereka yang mampu. Justeru, berlaku perubahan drastik yang sangat membingungkan pihak Universiti Sains Malaysia kerana kurangnya tempat letak kereta dalam kawasan kampus dan desasiwa. Beberapa pendekatan telahpun diambil bagi mengekang masalah ini dan kebanyakan adalah dengan cara menyaman para pelajar dengan harapan pelajar akan insaf dan menggurangkan penggunaan kenderaan dalam kawasan kampus. Realitinya, adakah inisiatif seumpama ini benar2 mampu menggugat pelajar? 

Parking Lot Kena Blok? Kejadah?

Tak cukup dengan sekadar aktiviti saman menyaman, ada pulak inisiatif2 yang pelik diambil antaranya roadblock dan jugak clampzone. Namun begitu, clampzone dilihat relevan kerana para pengguna yang meletakkan kenderaan mereka di kawasan2 clamp zone itu acapkali menyebabkan kesesakan lalu lintas dan gangguan lalu lintas lain.


Saman jangan x saman!

Saman lah lagi ....!




SEKIAN!
hanya sekadar nukilan dan coretan rasa hati .... 
(credit gambar kepada reza - aku kamu dan sharil anuar)





2 comments :

  1. pagad mmg jengkel ... UiTM pnye agi la

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIA MENJALANKAN TUGAS JE.KITA SEBAGAI MANUSIA MMG CM2.KALO KITA KENA SAMAN,KITA MARAH. TAPI KALO KERETA KITA KENA BLOCK NGAN KETE LAIN,KETE KITA TAK BLH KUAR, KITA MRH PLAK GUARD TU,KATA TAK BT KEJE.SO CMNE.KALO KN SMN SBB MMG SNDR SLH,AKUR JE. WALLAHUAKLAM.

      Delete