13 February 2011

Fred'sMedia: Dell DataSafe Backup sangat Annoying!

Last time kan aku ada cakap yang aku ada beli satu produk dell ni, untuk menggantikan lenovo aku yang sudah sekian lama membanting tulang membantu aku buat assignment semua. Laptop ni punya performance for the mean time memang best, beyond my expectation lah, tapi aku tak nak guna dia pada tahap maksimum lagi. Tapi baru-baru ni, aku ada menghadapi satu masalah yang kadang-kadang boleh buat aku naik angin satu badan bila Dell Data Safe Backup dia asyik loading tengah-tengah aku buat kerja, even bila aku tengah taip blogpost ni pun dia still loading dalam 5 saat macam tu.


Masalah yang timbul ni pada mulanya berlaku bila pada 1 hari ini, dengan tak semena-mena, dell aku telah mem-back-up semua file-file yang aku simpan dalam laptop aku nih (nasib baik aku ada simpan lagi yang setengah dalam hard disk aku), then aku ingat it will end sampai tu sahaja, rupa2nya, dia telah mengupload semua file-file aku tu ke dalam sistem online dia. OK memang lah, masa awal-awal aku purchase laptop nih, aku ada apply untuk sistem nih, tp aku bukannya nak guna pun, lagi pun masa tu dapat free, so amik saja lah. Tapi bila jadi macam ni, memang rasa sial lah jugak. Paling sial bila aku tengah tengok movie online, pasang fullscreen, and then tetiba dia jadi normal screen bila pop-up ni keluar.

Aku dah masuk merata-rata forum nak cari penyelesaiannya, rupa-rupanya ramai jugak yang mengalami masalah ini, even aku dah cuba uninstall program ni dalam control panel aku tapi tak jadi apa-apa pun. At last, ada satu forum ni, mencadangkan agar aku menggunakan CCleaner untuk buang benda ni. Masalah kedua timbul bila aku nak download CCleaner nih, aku dikehendaki membayar 25Dollar untuk software tu, yang free punya ada satu ja, yang tu pun kat cnet, bila aku cuba download, it takes time too long.



sapa-sapa yang ada software CCleaner nih, boleh tak tolong respond and email software nih kat aku?

Sekian.

No comments :

Post a Comment